Temperatura:-4.0

Zimowa Pętla Beskidzka :)

Czwartek, 24 stycznia 2013 · dodano: 24.01.2013 | Komentarze 30

Nowy rok - nowe wyzwania!!! Nigdy wcześniej nie sądziłem, że wpadnę na taki szatański pomysł, by w styczniu wykręcić Pętlę Beskidzką. Ale cóż, nadmiar wolnego czasu skłania to przemyśleń nad nowymi, rowerowymi wyzwaniami :). I tak oto w niedzielę na wielkim kacu wymyśliłem owy trip. Do realizacji, jakże abstrakcyjnego tripu, potrzebowałem idealnych warunków atmosferycznych i drogowych, stąd też codziennie śledziłem prognozy pogody i dowiadywałem się o stanie nawierzchni w Koniakowie. Padło na środę (dziś). Spodziewałem się, że w okolicy Trójwsi może być nieciekawie (we wtorek dostałem info, że drogi są tam białe) stąd też wyruszyłem, jak dla mnie wcześnie ;) bo o 8 rano. Początkowo jechało się całkiem całkiem, raz biało raz płytkie błoto pośniegowe. Nota bene od samego rana świeciło słońce co jeszcze bardziej poprawiało mi humor :).

Na Zaporze w Tresnej lekka mgiełka :).

Myślałem, żeby do Węgierskiej Górki dostać się bocznymi drogami z Żywca jednak po dotychczasowych drogowych doświadczeniach porzuciłem ten pomysł (za długo by mi zeszło). W Węgierskiej Górce za rzeką Sołą skręciłem w prawo i boczną drogą dojechałem do Milówki (fajny odcinek bo cały biały :) ). Co prawda chciałem nią dojechać aż do dwu-pasu łączącego Milówkę ( a może Kamesznicę) ze Zwardoniem lecz przeszkodził mi głęboki śnieg zalegający na drodze - droga była odśnieżona do ostatniego budynku na trasie.

W końcu normalny widok - brak mgły ;).

Prawdziwa mordęga zaczęła się po wjechaniu do Szarego. Stan nawierzchni był, delikatne mówiąc, kiepski. Grząski, miejscami rozjeżdżony śnieg znacząca utrudniał jazdę i pochłaniał mnóstwo energii. Zastanawiał mnie jeden odcinek, a mianowicie ostatni, ostry podjazd z Szarego na główną drogę w stronę Koniakowa. Dzięki bogu nie było tak źle :) - śnieg był dobrze ubity, no może tylko na odcinku 3 metrów był rozjeżdżony, stąd też dałem radę wyjechać :).

Takie zimowe podjazdy to ja lubię :).

Od momentu wjechania do Lalików aż gdzieś do połowy podjazdu na Kubalonkę towarzyszyła mi woda lub breja na drodze stąd też prędkość była żenująco niska. Widać, że panowie drogowcy nie żałowali soli. Na szczęście do Ochodzitej była to duża zaleta bo mogłem się napawać pięknymi widokami :). Pod Ochodzita, w Karczmie zrobiłem sobie przerwę na obiad.

Dla takich widoków warto zapieprzać w 4-ro-stopniwowym mrozie.

I jest i Barania Góra ( pierwsza od lewej ).

Taras widokowy obok Karczmy Ochodzita.

Karczma a w tle Ochodzita.

Panorama z Karczmy Ochodzita © jakubiszon

Pełen kalorii wolnym tempem ruszyłem na Kubalonkę. A wolnym dlatego, żeby się nie przemoczyć bo trochę kilometrów jeszcze miałem przed sobą :). Pierwotnie miałem jeszcze zaliczyć szczyt Ochodzitej ale się strasznie zachmurzyło i widoczność był zerowa. Już myślałem, że pożegnałem się z badziewną nawierzchnią a tu znowu niespodzianka - powtórka z rozrywki na odcinku Kubalonka - Ustroń. Dzięki bogu w uzdrowisku zjechałem z asfaltu i wbiłem się na szlak rowerowy. Nie powiem łatwo nie było - jechało się może po 30-sto-centymetrowej, ubitej ścieżce. Hehe taka namiastka terenu :D. Później to już tylko asfalt choć nie w czystej postaci lecz wzbogacony o błotko pośniegowe tudzież śnieg.

Jako, że i tak musiałem jechać przez Bielsko to nie omieszkałem odwiedzić Opium i przechylić kufel Brackiego. Ja wiem, ja wiem w zimie, lekko zmarznięty pić zimne piwo?? Ale jak tradycja to tradycja :P. Z Bielska do domu dojechałem głównymi drogami - zamierzałem coś urozmaicić ale pora nie była ta i sił już brakowało.

niradhara
| 18:55 środa, 6 lutego 2013 | linkuj Jestem w szoku! Gratulacje, to wielki wyczyn :-)
czecho
| 17:51 piątek, 1 lutego 2013 | linkuj Dla mnie w lecie Pętla Beskidzka to wielkie wyzwanie. W tych warunkach to nawet by mi do głowy nie przyszło jechać tam na rowerze, więc wielkie gratulacje za ten wyczyn. Piękne zdjęcia zimowych Beskidów.
| 16:29 poniedziałek, 28 stycznia 2013 | linkuj Zapraszam do dyskusji na forum:
jakubiszon
| 14:30 poniedziałek, 28 stycznia 2013 | linkuj jak będę znał datę to Wam przekażę - ja nie organizuję tego tripu...
daniel3ttt
| 13:27 poniedziałek, 28 stycznia 2013 | linkuj Może coś koło 1-3 maj?
jakubiszon
| 10:16 poniedziałek, 28 stycznia 2013 | linkuj łoooo to zapowiada się niezły peleton :)
funio
| 05:59 poniedziałek, 28 stycznia 2013 | linkuj Ja też chętnie,jak czas i termin pozwoli:)
daniel3ttt
| 16:59 niedziela, 27 stycznia 2013 | linkuj Dajcie wcześniej znać to może też się zabiorę.
Gość | 13:45 niedziela, 27 stycznia 2013 | linkuj Taka fajna wycieczka na głównej BS,a nie widzę wśród komentujących nikogo z Elbląga...,pewnie przeoczyli:)
tlenek
| 23:28 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj to poczekam aż zrobicie, wyznaczycie fajną trase, i jak wrócą siły to przejade ze startem w Makowie. Widząc co kręcisz spodziewam się niezłej trasy
jakubiszon
| 23:23 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj Dokładnie nie wiem którędy. Natomiast wiem, że będzie to trasa stricte asfaltowa i start będzie z Bielska .
tlenek
| 22:37 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj Którędy chcecię tą Babią okrążyć i kiedy? bo pętelka 250 km zawsze mnie kusiła, może kiedyś.....
Pozdrawiam
jakubiszon
| 13:41 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj hehe Kuba jak widać pomału się nad tym tripem pracuję ;)
| 13:36 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj ps. strach będzie z Tobą jechać gdziekolwiek w tym roku, hehe. Szykuj się na objechanie Babiej - będzie coś ~250km i kilka zacnych przełęczy ;)
jakubiszon
| 12:07 sobota, 26 stycznia 2013 | linkuj podjazd był elegancki szkoda tylko, że tyle wody na nim zalegało :/

jeszcze raz dzięki :)
gustav
| 22:25 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj Jeszcze niedawno gratulowałeś mi objechania Beskidów, tak i teraz ja Ci pogratuluję :> W lato tam było cudnie, ale po tych zdjęciach łohohoho najs x100 :P Obok ekspresówki aż do Koniakowa musiał być fajny podjazd co nie? :D Pamiętam, jak tam zapierniczałem przez długi czas w dół jakieś 50km/h mmmm coś pięknego :>
PRZEMO2
| 22:01 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj no no panie kolego pełen szacun nie wiem czy bym podołał takiemu wyzwaniu albo jesteś pan taki twardy albo szalony ,ale szacuneczek się panu należy bez dwóch zdań .
k4r3l | 19:53 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj Ja wymiękam! W lecie jest hardcore biorąc pod uwagę, że można się szarpnąć jeszcze na Salmopol, ale w zimie to już całkowite ekstremum! No i jest główna;) Gratki!
wilk
| 14:29 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj Piękna trasa, zima w górach w słońcu wygląda przepięknie!
Piotrek | 07:31 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj Fajne foty :) nie często w zimie takie kolorki.

...
Zobacz
adriano88
| 01:48 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj Konkretna trasa, gratuluje :)
RamzyY
| 00:28 piątek, 25 stycznia 2013 | linkuj dokładnie -rozdupczyłeś system ;p a widoki aż zazdrość ...
funio
| 23:44 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj Taka pętelka nawet latem jest sporym wyzwaniem,tym bardziej gratki za zimową wycieczkę,Piękne widoki,aż chce się tam pokręcić:)
tlenek
| 22:33 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj Gratuluje, pętla w lecie wygląda świetnie, a zdjęcia pokazują że w zimie jeszcze lepiej.
jakubiszon
| 22:27 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj Dzięki wszystkim :)
daniel3ttt
| 22:24 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj Wielkie gratulacje! Też tak lubię, zimowo i po górach. Pogoda dopisała.
wloczykij
| 22:13 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj No to rozpierdzieliłes system!!! Gratulacje!!!
Anjaaa
| 21:32 czwartek, 24 stycznia 2013 | linkuj Taka wycieczka zimą.. szacunek :)
Widoki nieziemskie!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa akzes