Trzy Przełęcze.

Piątek, 16 listopada 2012 · dodano: 18.11.2012 | Komentarze 2

Tak patrząc na swoje statystyki, stwierdziłem, że coś ostatnio te moje trasy są krótkie, choć nie koniecznie lajtowe. Krótko rzecz ujmując skupiłem się na terenie (czyt. MTB). Ale jakoś mi brakowało tych długich, całodniowych wypraw, tych setek natrzaskanych na asfaltach, tej walki z samym sobą. No niestety porę roku mamy jaką mamy więc po części takie tripy są skazane na niepowodzenie, no chyba, że się bierze oświetlenie :). Ja, jako spragniony takich wypraw, postanowiłem jednak wyruszyć i zaliczyć jakąś dobrą "setkę". Plan był taki: Przegibek, Salmopol, Kubalonka czyli trzy ciekawsze przełęcze w okolicy :). Co do dwóch pierwszych przełęczy, droga była oczywista, w przypadku Kubalonki postanowiłem trochę pokombinować :). A mianowicie nie chciałem wyjeżdżać klasycznie od strony zameczku prezydenckiego w Wiśle, ale tak jakby od Stecówki. Ale żeby dostać się na Stecówkę (Istebna) wpierw pedałowałem nad Jezioro Czerniańskie , a później wzdłuż Wisły, w stronę jej źródeł u podnóża Baraniej Góry. Dojeżdżając do Stecówki miałem nadzieję na piękne widoki, lecz niestety po raz kolejny nie miałem szczęścia. Za pierwszym razem jak tam byłem (ślub kumpla) też widoki nie były obiecujące.

W drodze na Salmopol © jakubiszon

Przełęcz Salmopolska © jakubiszon

Wodospad na Wiśle. © jakubiszon

Zapora na Jeziorze Czerniańskim © jakubiszon

Rzeka Wisła © jakubiszon

Stecówka - hehe nawet na owce się załapałem :) © jakubiszon

Stecówka - widoczność nie najlepsza, a szkoda :( © jakubiszon

Widoczek na Jezioro Czerniańskie, Zamek Prezydencki i okoliczne górki © jakubiszon

Po zaliczeniu przełęczy przyszedł czas na "płaskie" tereny. Pierwotnie na Bielsko miałem jechać klasycznie czyli przez Ustroń, Górki Wielkie i Jaworze, ale w ostatniej chwili zmieniłem plany i popedałowałem dalej ścieżką rowerową wzdłuż Wisły do Skoczowa, by do stolicy podbeskidzia dojechać "jedynką" (stara droga ze Skoczowa na Bielsko). Tradycyjnie odwiedziłem stary rynek w B-B we wiadomym celu :). Jako że zrobiło się już całkowicie ciemno, zamontowałem oświetlenie do białego rumaka i najszybszą drogą dojechałem do domu.

Tego trzeba mi było!!! Porządne 140 kilometrów po asfaltowych drogach :).

jakubiszon
| 18:22 niedziela, 25 listopada 2012 | linkuj jak szaro-buro to tylko asfalty :). Nie ma nic gorszego jak mordować się na szczyt szlakiem (czyt. teren) a na górze brak widoków i załamka. Dlatego przy kiepskiej pogodzie wybieram asfalty :). Na Stecówce jest bardzo sympatyczny kościółek ale niestety zdjęcia mi nie wyszły najlepsze bo posiłkowałem się komórką ( mój aparat poleciał do Izraela na sesję :D ).
| 17:41 niedziela, 25 listopada 2012 | linkuj Widzę, że się nie obijasz :) Szkoda, że tak szaro-buro - asfalty mnie wtedy nie cieszą... Ale dystans jak i fotki pierwsza klasa. Ta Stecówka zwłaszcza :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa eroko