Leskowiec i zielony szlak na Przełęcz Kocierską.

Środa, 11 kwietnia 2012 · dodano: 11.04.2012 | Komentarze 5

Trasa - można by rzec klasyk, jedna z moich ulubionych :). Jest to połączenie fajnych podjazdów, zjazdów, technicznej jazdy i co najważniejsze....genialnych widoków.
Wyjątkowo tym razem nie będę opisywał dokładnie trasy, gdyż już ją kiedyś robiłem i nawet wrzuciłem na BS relację.
Zwrócę uwagę na sam początek leśnej części, a mianowicie na podjazd pod Leskowiec. Tym razem nie wprowadzałem roweru czarnym szlakiem z Rzyk Jagódek, ale dzięki wiedzy kolegi k4r3l'a tym razem wyjechałem tzw. szlakiem serduszkowym. Co prawda szlak ten wiedzie od samych Jagódek ale w rzeczywistości oznaczony jest dopiero gdzieś w połowie drogi. No chyba, że pozioma białą linia na drzewie to serduszko :D.

Leskowiec - widok z Roczyn. Troszkę mnie ten śnieg zaniepokoił.

Bardzo fajny podjazd na Leskowiec. Pierwsze drzewo przed moim bikiem - owo "serduszko" na pniu :D

Moje zaniepokojenie śniegiem okazało się zasadne. Pierwsze płaty widziałem już na owym serduszkowy ale to co zobaczyłem pod Groniem Jana Pawła II przeszło moje najśmielsze oczekiwania...

Wyjątkowo wybrałem ostrzejsze podejście ze względu na widoki z Gronia J.P. II.

Widok ze szczytu - GENIALNY.

Nota Bene pierwszy raz z Gronia J.P. II widziałem....Kraków!!! Nie mogłem uwierzyć do końca ale napotkany turysta potwierdził moją teorię użyczając mi lornetki. Poniżej parę fotek.

Aaaaa muszę się jeszcze przyznać, że wiele razy bywałem na Leskowcu, ale takiej rzeczy turystów to jeszcze nie widziałem. Może pogoda i okres poświąteczny sprawiły, że pojawili się na szlakach.

Leskowiec.

Widok na Tatry Zachodnie z Leskowca.

A tu już Tatry Wysokie.

Myślałem, że nie będę miał już na trasie za dużo do czynienia ze śniegiem....Myliłem się...I to strasznie!!!! W połowie drogi buty już miałem totalnie przemoczone od zapadania się, czasami do pół piszczela, w śniegu.

Widok na Babią i nie tylko z Wielkiego Gibasów Gronia.

Dalszą cześć trasy, tj. do Kocierza Rychwałdzkiego, na przemian taplałem się w błocie albo zapadałem się w śniegu. Dzięki bogu moje ulubiony zjazdy były w zasadzie przejezdne :). Z Przełęczy Kocierskiej na Targanicką zjeżdżałem oczywiście zielonym szlakiem :).

Przełęcz Targanicka.

czecho
| 17:04 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj Piękne, dalekie widoki. Zazdroszczę Ci.
Jezio
| 07:07 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj Fajna pętelka, widoki eleganckie, szkoda faktycznie że jeszcze tak dużo śniegu w górach :/
jakubiszon
| 20:27 czwartek, 12 kwietnia 2012 | linkuj też wolę robić tą trasę w lecie ale już tak dawno nie kręciłem żadnego MTB, tak dawno tam nie byłem, że przeważyło to szalę i musiałem tam pojechać. Pierwotnie myślałem o dotarciu na Leskowiec zielonym szlakiem z Andrychowa ale wolałem oszczędzać kolano, a przy okazji zobaczyć tę nową drogę na szczyt :).
| 12:12 czwartek, 12 kwietnia 2012 | linkuj Nono, Ci sie pofarciło z tymi widokami :) Nie pamiętam bym ja kiedykolwiek miał taką widoczność. No i ten śnieg, mimo że już kwiecień, żadna to dla mnie niespodzianka, zwłaszcza w tym, zacienionym miejscu:) Fajny trip, ale wole go robic latem :) Pozdro!
tlenek
| 22:26 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Piękne widoki, przejrzystość super. Jak byłem na leskowcu na przełomie września i października to było znacznie gorzej widać, tylko babią, nie było mowy o tatrach czy krakowie

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ykows